Konkurs edukacyjny "Szkoła Talentów" - etap 2

Strona główna » Konkurs edukacyjny "Szkoła Talentów" - etap 2

Katarzyna Buczak

ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE TALENTY: W programie szkoły są prowadzone zajęcia rozwijające talenty: - w pracowni komputerowe, gdzie uczniowie będą się uczyli języków i sposobów programowania i tworzenia programów komputerowych - w pracowni matematycznej, na których uczniowie będą się uczyli arytmetyki, geometrii i logiki - w pracowni grafiki, na których można doskonalić talenty artystyczne, rysowania, używania kolorów i obrazów do przekazywania informacji, poznania sztuczek wykorzystywanych np. w efektach specjalnych w filmach (np. Avatar) - zajęcia robotyki w centrum Nauki Kopernik w Warszawie Zajęcia te prowadzone będą przez specjalistów danej dziedziny i zainteresowań. W miarę możliwości szkoła będzie zapraszała specjalistów klasy światowej lub osobowości z tych dziedzin, np. Bill Gates z Microsoft, którzy zgodzą się gościnnie prowadzić wykład lub warsztaty, na których opowiedzą o swoich pasjach.

PRZEBIEG ZAJĘĆ: Podczas najciekawszego warsztatu studenci podzielni na grupy: tworzenia informatycznego, projektowania graficznego, automatyzacji i obliczeń matematycznych zmierzą się z zadaniem stworzenia EED, czyli Eko-Elektro Domu, to znaczy jak najbardziej elektronicznego i ekologicznego domu, który będzie: komfortowy, nowoczesny i ekologiczny. Uczniowie będą musieli zaprojektować budynek razem z instalacjami i wyposażeniem. Studenci będą musieli stworzyć dom i urządzenia, które wyręczą człowieka z jego obowiązków i zarazem będą ekologiczne np. elektryczny odkurzacz, który jest zasilany bateriami słonecznymi. Urządzenie będzie rozpoznawało ilość kurzu w domu (ponieważ będzie posiadało automatyczne czujniki) i automatycznie go usuwało. Lub urządzenia kuchenne zasilane energią wytwarzaną tak jak z dynamo w rowerze. Wszystkie grupy w efekcie końcowym połączą się w jeden zespół, tak żeby powstał wspólny projekt.

SYSTEM OCENIANIA: Raz w miesiącu będą pisane testy ze wszystkich przedmiotów, które ocenianie będą punktami w skali od 1 do 10 i standardową oceną szkolną od 1 do 6. Punkty będzie można też uzyskać za działalność społeczną i organizacyjną w szkole w skali od 1 do 5 za każdą akcję. Na koniec semestru wszystkie punkty będą sumowane. Pięcioro uczniów, którzy osiągną najwyższy wynik punktowy zostanie nagrodzonych stypendium i specjalnymi nagrodami. Uczniowie z najniższą ilość punktów(popełniający najwięcej błędów) będą mieli możliwość uczestnictwa w zajęciach dodatkowych, które pomogą im zrozumieć najniżej ocenione tematy. Będzie też możliwość poprawy wszystkich negatywnych ocen. Nauczyciele mają świadomość, że każdy popełnia błędy i ma swoją szanse na poprawę. Szkoła popiera uczniów utalentowanych, wiedząc, że osoby, które mają talent nie muszą być w każdej dziedzinie najlepsze. Uczniowie, u których wychowawcy oraz inni nauczyciele zaobserwują poprawę zostaną nagrodzeni, zaczynając od pochwały ustnej wychowawcy na forum klasy kończąc na poważnym piśmie, które ułatwi dostanie się na wybrane studia.

EVENT: W szkole ,,Flash Disc’’ zorganizuję wraz z wychowawcami klas wyjazd raz w semestrze, podzielony na III rodzaje. Każdy z uczniów ma wybór z uwzględnieniem poszczególnych talentów: *matematyczno-informatyczny survival pt. „Twój największy ukryty talent” - Na tej wycieczce uczniowie wcielą się w poszukiwaczy zaginionego talentu, który muszą znaleźć rozwiązując matematyczno-informatyczne zagadki. *robotyczno - graficzny rejs pt. „Co mógłbym zrobić na bezludnej wyspie”- Na tej wyprawie uczestnicy znajdą się w niezwykle ciężkim zadaniu: zaprojektowaniu i stworzeniu 2 sprzętów, które można stworzyć z wszystkiego co znaleźć można na wyspie. *logiczno-naukowy spływ pt. „Logiczne gwiazdki” - Studenci podzieleni na dwuosobowe kajaki podczas spływu będą mieli przerwy, na których będzie trzeba wynegocjować z osobą, która jest na punkcie np. posiłek lub punkty. Na końcu wycieczki para mająca najwięcej punktów dostanie niespodziankę. Po powrocie każdy z uczestników będzie miał za zadanie napisanie pocztówki opisującej wyprawę, na której się znajdował. Wszystkie prace zostaną ocenione, a najlepsze uhonorowane nagrodami, wręczanymi na zabawie szkolnej kończącej wyprawy. Warto zorganizować te wycieczki, ponieważ wszystkie wyprawy odkrywają, szlifują i zachęcają uczniów do uczenia się i dalszego rozwijania talentu.

« poprzednie  |   Galeria prac   |  następne »

Komentarze użytkowników

avatar

Autor: maria_nokul , wysłano: 27.11.2011, 18:18

Mam do ciebie pytanie, czy uczniowie mają możliwość udziału w różnych olimpiadach konkursach naukowych?

avatar

Autor: natalia_bozek , wysłano: 24.11.2011, 15:22

Super praca gratulacje :)

avatar

Autor: oliwia_prusek , wysłano: 23.11.2011, 19:27

Świenie npisana praca !!! GRATULACJE !!!

avatar

Autor: monika_skowronska , wysłano: 23.11.2011, 19:25

świetnie to napisałaś . Bardzo ciekawa praca . Zapraszam do zobaczenia mojej

avatar

Autor: zuzia_palion , wysłano: 23.11.2011, 16:44

Świetnie! Chętnie przyjdę na spotkanie z Billem ;) - Zuzia :)

avatar

Autor: maria_nokul , wysłano: 22.11.2011, 21:03

II etap druga świetna praca. Twoja szkoła jest wspaniała!!! GRATULUJĘ!!!!