Konkurs edukacyjny "Szkoła Talentów" - etap 2

Strona główna » Konkurs edukacyjny "Szkoła Talentów" - etap 2

Anastazja Jankiewicz

ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE TALENTY: W XXI wieku najważniejsze talenty potrzebne ludziom młodym w ich życiu to umiejętność pracy w grupie, przedsiębiorczość, kreatywność, niestandardowe podejście do rozwiązywania problemów i wyobraźnia. Ponadto, by uczestniczyć w społeczeństwie globalnym Polacy powinni nauczyć się szacunku, akceptacji dla innych nacji i tolerancji oraz posiadać znajomość języków obcych. Taka młodzież stanowić będzie najważniejszy zasób innowacyjności. Potrafić będzie zmieniać ograniczenia poprzez ich usuwanie i tworząc nowe sposoby zachowania ludzi. Pozwoli to na poszukiwanie nowych decyzji, mogą to być rozwiązania, które w sposób zasadniczy zmieniają sytuację i wybór najlepszego z dostępnych rozwiązań. Szkoła w Polsce niestety nie rozwija tych umiejętności. Nasza szkoła dbając o przyszłość dzieci starać się będzie te umiejętności rozwijać. Przede wszystkim dzięki zajęciom z ceramiki, malarstwa i rysunku oraz muzycznym i rytmiki. Zajęcia prowadzone będą przez wykwalifikowanych nauczycieli oraz zaproszonych gości.

PRZEBIEG ZAJĘĆ: Przed zajęciami uczestnicy dzieleni są na grupy, w ramach których dzieci razem realizują zadania danej lekcji. Przykładowe zajęcia np. z plastyki wyglądać będą następująco: • po podzieleniu na grupy (każdorazowo skład grupy jest inny) i określeniu zadania słuchacze przystępują do pracy, • temat zajęć: kolory i kształty uczuć, • na początku rozmowa na temat zajęć i m.in. pytania do dzieci: - jak wyglądam gdy jestem smutny (a)? - jak wyglądam gdy jestem wesoły (a)? - jak wyglądam gdy jestem zdziwiony (a)? itp., • wykorzystują w tym celu ilustracje z czasopism, kolorowy papier, skrawki materiałów i nici itp., • w trakcie zajęć szczególna uwaga zostaje zwrócona na zgodną pracę w zespołach • pod koniec zajęć omówienie prac oraz wspólna ich analiza ze zwróceniem uwagi, że nie tylko kolor i kształt, ale również faktura mogą sugerować uczucia, • wszystkie prace zostają wystawione a najlepsze (oryginalnie skomponowane) nagrodzone.

SYSTEM OCENIANIA: Dzieci za dobrą realizację zadań dostają pieczątki z plastusiem (5 pieczątek = nagroda). Pod koniec lekcji również uczniowie wypowiadają się na temat wykonanych prac przez innych kolegów i koleżanki. Z każdym uczniem prowadzone są rozmowy mające na celu poinformowanie go o poziomie jego osiągnięć i poczynionych postępach. Rozmowy mają na celu zachęcić je do dalszej pracy.

EVENT: Raz w miesiącu dzieci uczestniczyć będą w zajęciach zewnętrznych m.in. w wydarzeniu muzycznym w szkole muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu, udziale w Muzeum Narodowym w Poznaniu, muzeum techniki, zwiedzaniu poszczególnych dzielnic miasta. Systematycznie w zajęciach uczestniczyć będą tzw. znane osoby. Mówiły one będą m.in. o konieczności współpracy, przedsiębiorczości i twórczym myśleniu jako ważnych cechach ludzkiego działania. Ponieważ cechy te potrzebne są we wszystkich zawodach na spotkania zapraszani będą kucharze, projektanci, nauczyciele, artyści itp. Wykorzystam w tym celu również rodziców dzieci, które chodzić będą na zajęcia.

« poprzednie  |   Galeria prac   |  następne »

Komentarze użytkowników

avatar

Autor: oksana kosachenko, wysłano: 27.11.2011, 23:31

dziękuję i pozdrawiam

avatar

Autor: grazyna_wasielewska1 , wysłano: 27.11.2011, 22:59

Brawo Anastazja,Mam nadzieję ,ze będziesz szła przez życie tak odważnie jak teraz.Pozdrawiany i czekamy na dalsze pomysły.

avatar

Autor: ala_kowalska , wysłano: 27.11.2011, 22:10

Fajny pomysł. Pozdrawiam

avatar

Autor: anastazja_jankiewicz , wysłano: 27.11.2011, 22:05

Nawiązując do dyskusji pragnę wyjaśnić, że w mojej szkole oceny nie będą standardowe. Dzieci będą głównie nagradzane. Dzięki dyskusji będą uczyły się wyrażania swoich emocji. Podobnie, jak to było w przedszkolu, do którego uczęszczałam. Nauczyciele powinni mieć również przygotowanie pedagogiczne. Co do statystyk, to ich nie znam. Chodzę do szkoły podstawowej i moja wiedza z tego tematu wynika z telewizji i rozmów z rodzicami. Słyszałam że, w Polsce potrzeba przede wszystkim ludzi po szkołach zawodowych. Po studiach jest dużo bez pracy (w tym też inżynierów), co wynika z niskiego poziomu nauki i braku przedsiębiorczości. W telewizji widziałam program, w którym mówiono, że za kilkanaście lat zmuszeni będziemy co kilka lat zmieniać pracę, a nawet zawód. To również wymagać będzie od ludzi przedsiębiorczości. Dlatego pomyślałam o rozwijaniu kreatywności i samodzielności u dzieci. Następnie te umiejętności powinny być rozwijane w szkole i w życiu dorosłym, co pozwoliłoby uniknąć bezrobocia. Tata mówi, że tak jest w USA i dlatego tam jest niższe bezrobocie. Ponieważ interesuję się plastyką i muzyką wydawało mi się, że jest to dobra podstawa do zmiany nawyków. I tak powstał pomysł dla mojej szkoły. Pozdrawiam wszystkich i zapraszam do następnego etapu.

avatar

Autor: arek_felcki , wysłano: 27.11.2011, 20:13

Świetny pierwszy etap i jeszcze lepszy drugi :) byle tak dalej!

avatar

Autor: maria_nokul , wysłano: 27.11.2011, 18:32

pisałaś tą pracę sama??? bo mi się nie wydaję (ale to tylko moje sugestie nie musisz się nimi przejmować)

avatar

Autor: ania_kowalska , wysłano: 27.11.2011, 14:56

Fajny pomysł. Rozwijanie uzdolnień plastycznych jest dobre dla dzieci, niezależnie, kim będą w przyszłości. Steve Jobs twórca Apple`a, czy Albert Einstein bez wyobraźni by nie odnieśli sukcesu. Czekam na następny etap.

avatar

Autor: krystyna_winiarska , wysłano: 27.11.2011, 14:20

Naprawdę rozwijający i ciekawy sposób prowadzenia zajęć. Dzieci uwielbiają aktywnie spędzać czas, więc nauka poprzez aktywną zabawę to idealne połączenie. Gratuluję pomysłu i pozdrawiam. Krystyna

avatar

Autor: aneta_matusiak , wysłano: 27.11.2011, 13:59

Życzę realizacji tak udanego projektu:-) Pozdrowienia z Gniezna

avatar

Autor: zuza_lecka , wysłano: 26.11.2011, 19:57

Bardzo pomysłowa paraca! brawo :)

avatar

Autor: adam_laciak , wysłano: 26.11.2011, 19:41

Praca rewelacyjnie przygotowana patrząc na twój wiek Anastazjo. Powodzenia dalej! ;)

avatar

Autor: asia_dorada , wysłano: 26.11.2011, 19:06

3 z Gniezna

avatar

Autor: oksana_kosachenko , wysłano: 25.11.2011, 19:33

Proszę powiedzieć jak będziesz radzić w sytuacji oceniania: przedszkolaki (a dla nich jest szkola) oceniają prace na zasadzie lubie - nie lubie kolegi. Jeżeli jest bardzo fajna praca, a autor jest nie lubiany i praca zostanie oceniona negatywnie co zrobisz? Na jakiej podstawie (jakie kryteria) sprawdzisz poziom osiągnięć? Czy osoba sprawdzająca taki poziom ma specjalne przygotowanie? Jeżeli tak, to jakie? I czy przedszkolak zrozumie (jeżeli jest to zabawa) że robi postępy czy nie, bo bawimy sie dla przyjemności, a nie dla postępów.

avatar

Autor: oksana_kosachenko , wysłano: 25.11.2011, 19:16

dziękuję bardzo za odpowiedz. Poproszę również o odpowiedz na moje drugie pytanie. Co do zdolności ujawniają się w różnym wieku, nawet u osób w wieku emerytalnym, świadczy o tym historia. Dokładność nie zawsze idzie w parze z plastyką, wystarczy również sięgnąć do historii a nawet przeanalizować prace najwybitniejzzych twórców wspólczesności. Obecnie jednak na rynku pracy najwęcej poszukiwani osoby o zdolnościach ścisłych i po kierunkach technicznych. Raport wiodących uczelni światowych prognozują duży popyt właśnie na takich specjalistów (czyli obecnie przedszkołaków). Czy to znaczy ze szkoła będzie rozwijać w kierunku utrudniającym znalezenie pracy w przyszłości?

avatar

Autor: basia_nadolna , wysłano: 25.11.2011, 13:48

Dzieci w tym wieku nie zrozumieją istoty przedsiębiorczości, lecz poprzez sztuki plastyczne rozwijają swoją kreatywność, zdolność do pracy samemu i w grupach. w starszym życiu można już precyzować i dodawać elementy przedsiębiorczości.Uważam, że projekt szkoły jest bardzo dobrze dostosowany do potrzeb i możliwości dzieci w tym wieku.

avatar

Autor: anastazja_jankiewicz , wysłano: 25.11.2011, 13:40

To właśnie u przedszkolaków ujawniają się różne uzdolnienia. Moja szkoła pozwala je jak najwcześniej rozpoznać, dzięki czemu można nad nimi pracować już od samego początku. To właśnie kreatywność, cierpliwość, dokładność oraz pracowitość, które rozwijamy między innymi dzięki pracom plastycznym, muzyce i ceramice potrzebne nam są w przedsiębiorczości. Dzieci w tym wieku można bardzo dobrze kształtować po przez zabawę. Dziękuję za pytania i pozdrawiam! :)

avatar

Autor: oksana_kosachenko , wysłano: 24.11.2011, 23:55

witam! nie do końca zgodze się ze szkoła nie rozwija umiejętności, to zależy od szkoły, typu i oczywiście nauczyciela. Mam jeszcze dodatkowe pytania: w jaki sposób zajęcia z ceramiki, rysunku i malarstwa rozwijają przedsiębiorczość? Jak myslisz jak dużo potrzebujesz czasu żeby zmienić sposób zachowania ludzi, szczególnie poprzez zajęcia z ceramiki? P.S. decyzje podejmujemy, poszukujemy rozwiązania

avatar

Autor: semko_stachura1 , wysłano: 24.11.2011, 19:06

Panie Janie, wiem, że chodzi panu o mój komentarz. Nie jestem zazdrosny i nie skrytykowałem pracy Anastazji,jedynie przedział wiekowy dzieci nie pasuje mi do sposobu, w jaki została napisana- bardzo poważnym językiem.Podobnie jak pana komentarz. Czytając pracę II etapu miałem wrażenie, że chodzi o dzieci szkolne a nie przedszkolaki.Pozdrawiam i zapraszam do przeczytania mojej całej pracy ( jest tam nie tylko o ortografii);D

avatar

Autor: maria_nokul , wysłano: 24.11.2011, 19:00

trochę dziwne i niezrozumiałe ale każdy może wyrażać swoje prace inaczej

avatar

Autor: oliwia_prusek , wysłano: 24.11.2011, 15:29

Gratulacje z takej ilości punktów !!! Oliwia :)

avatar

Autor: ana_jakovljevic1 , wysłano: 24.11.2011, 14:00

ciekawe...

avatar

Autor: agnieszka_jankiewicz, wysłano: 24.11.2011, 13:24

Anastazja, Twój projekt jest naprawdę interesujący. Taka szkoła to szansa dla utalentowanych, manualnie zdolnych przedszkolaków, które niestety często nie odnajdują się w dużych grupach, są nieśmiałe i tym samym nie mają szans na rozwój swoich artystycznych duszyczek. Praca w małych grupach zapewne pozwoli im na otwarcie się na otoczenie, zaangazowanie,zmobilizuje do współpracy. Taka szkoła zasiałaby ziarenko pasji wsród tych maluchów, o których niestety ludzie wciąż zapominają. Życzę powodzenia.

avatar

Autor: anna_cybula , wysłano: 24.11.2011, 12:34

Świetny pomysł na zajęcia a przede wszystkim na motywowanie do pracy! Brawo!

avatar

Autor: jan_twardowski, wysłano: 23.11.2011, 21:28

Fajny pomysł!!!! Nie przejmuj się komentarzami osób zazdrosnych. Oni są już w mniejszości. Szczęście, że większość (podobnie jak ludzie w innych krajach) wie na czym polega zdrowa rywalizacja. Uczenie dzieci otwartości, "szerokiego" i pozytywnego myślenia jest ważne. Dzieci po takiej edukacji będą starały się "iść" do przodu w życiu, a w kraju potrzebujemy właśnie takich postaw. Rozwój kraju wymaga by jak najmniej było osób, które nic nie potrafią i starają się ograniczyć inwencję innych. jakie to standardowe - ...bo ja mam studia i znam ortografię i nie mam pracy, a on ma pracę i pieniądze a nie ma wykształcenia. tak nie może być...

avatar

Autor: anastazja_jankiewicz , wysłano: 23.11.2011, 20:44

Dziękuje za wszystkie głosy i komentarze! Cieszę się, że podoba Wam się mój projekt. :D Mój system oceniania, polega na nagradzaniu! ;) Dzieci wcale nie będą zestresowane, lecz zmotywowane i będą się świetnie bawić! :) Pozdrawiam!

avatar

Autor: dagmara_lech , wysłano: 23.11.2011, 20:38

Dobry pomysł na rozwijanie talentów. Pozdrawiam i trzymam kciuki :)

avatar

Autor: monika_skowronska , wysłano: 23.11.2011, 19:29

fajna praca zapraszam do mnie

avatar

Autor: oliwia_prusek , wysłano: 23.11.2011, 19:25

Bardzo ciekawa praca !!! Miło się czyta .

avatar

Autor: basia_nadolna , wysłano: 23.11.2011, 17:34

Bardzo podoba mi się indywidualne podejście do uczniów. Przy dzieciach w tym wieku to bardzo ważne:)

avatar

Autor: zuzia_palion , wysłano: 23.11.2011, 16:48

Twoja praca jest dobra, zaciekawiła mnie ;] - Zuzia + punkcik dla ciebie ;)

avatar

Autor: ania_kowalska , wysłano: 22.11.2011, 20:17

Fajne zajęcia. Też chciałabym rozwijać swoja wyobraźnię. U mnie w szkole nauczyciele nie pozwalają na zadawanie pytań, każą się tylko uczyć z książek.

avatar

Autor: semko_stachura1 , wysłano: 22.11.2011, 19:21

Przeczytałem Twoją pracę i musiałem wrócić do I etapu. Nie znam się na tym, ale trochę nie pasuje mi przedział wiekowy do zajęć, systemu oceniania i sposobu mobilizowania takich małych dzieci. Jako przedszkolak nie chciałbym rozwijać swoich talentów u Ciebie- chyba wyrósłbym na zestresowanego ucznia. W tym wieku ja chciałem się bawić a nie słuchać o ważnych cechach ludzkiego działania. Mimo tego dostajesz punkt za pomysł.;D

avatar

Autor: anna_koronowicz , wysłano: 22.11.2011, 19:09

Bardzo podoba mi sie koncepcja zajec laczacych umiejetnosc nazywania emocji i wyrazania ich w sposob artystyczny. Jednoczesnie autorka stawia na wspolprace uczestnikow zajec, ich integracje, a przede wszystkim na uczenie komunikowania sie w sposob tworczy. Jestem pod wrazeniem projektu.

avatar

Autor: irena_jankiewicz , wysłano: 22.11.2011, 18:52

Bardzo ciekawy przebieg zajec oraz system oceniania.

avatar

Autor: agata_romanskiewiczowka , wysłano: 22.11.2011, 18:47

Masz talent. Bardzo ciekawe zajęcia - tak trzymaj. Pozdrawiam cieplutko.

avatar

Autor: ala_kowalska , wysłano: 22.11.2011, 17:02

Ciekawe rozwiązanie zajęć.