Konkurs edukacyjny "Szkoła Talentów" - etap 2

Strona główna » Konkurs edukacyjny "Szkoła Talentów" - etap 2

Joanna Radoła

ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE TALENTY: Oczywiście każda grupa ma inny plan zajęć. Grupa artystyczna będzie mieć w programie śpiew, taniec, rysunek, instrument (jeśli ktoś gra), rytmikę, malunek, technikę, plastykę ogólną oraz historię muzyki i sztuki. Grupa ścisła będzie się kształtować przy pomocy następujących przedmiotów: logika, arytmetyka, geometria, chemia, fizyka, matematyka ogólna, biologia, geografia. Humanistyczny oddział uczy się historii, ortografii, pisania (wierszy, opowiadań, opisów, rozprawek itp.), ma także w planie zajęcia z improwizacji, teatru, poprawności językowej oraz wyraźnej wymowy. Grupa sportowa zajmie się zajęciami takimi jak lekkoatletyka, trenowanie kondycji, piłka (siatkowa, nożna oraz ręczna), rozciąganie mięśni, sporty z rakietą (tenis, badminton, tenis stołowy) dla niektórych uczniów także breakdance. W każdej grupie jest 45 uczniów.

PRZEBIEG ZAJĘĆ: W grupie artystycznej – taniec. Do sali z lustrami na ścianach wchodzą uczniowie podzieleni na piętnastoosobowe grupy. Grupy są trzy. Warsztaty trwają dziewięćdziesiąt minut. Najpierw oczywiście rozgrzewka. Potem nauczyciel sprawdza, jak poszczególne grupy przygotowały układ zadany na poprzednich zajęciach. Najlepsza grupa zostaje wyróżniona i wszyscy jej uczestnicy dostają cukierka. Następnie uczniowie poznają nowy krok, ruch lub kawałek układu, którego mają się nauczyć na następne zajęcia. Ćwiczą układ, aż go w części nie opanują. Następnie nauczyciel życzy wszystkim miłego dnia a uczniowie odśpiewują „Do widzenia”, ponieważ zbliża się śpiew… W grupie ścisłej – geografia. Do sali z ogromnymi mapami na wszystkich ścianach wchodzi 45 uczniów. Oni również są podzieleni na grupy piętnastoosobowe. Nauczyciel/ka wymienia jedno miasto, które uczniowie mają znaleźć na mapie, a uczniowie usiłują je znaleźć. Grupa, która pierwsza znajdzie miasto – dostaje cukierka Następnie notuje się w notesie, zeszycie czy co tam kto wziął ze sobą gdzie znajduje się znalezione miasto oraz co szczególnego się tam działo. Potem kolejne miasto, itd., itp. Na następnych zajęciach oczywiście dzieje się coś innego. W grupie humanistycznej – teatr. Do sali ze sceną wchodzą uczniowie podzieleni na nieśmiertelne piętnastoosobowe grupy. Muszą najpierw pokazać scenkę, której zaczęli się uczyć tydzień wcześniej – grupa, która zrobi to najlepiej dostanie CUKIERKA. Następnie uczniowie układają razem z nauczycielem zabawny scenariusz jakiejś scenki, którą będą prezentować na następnych zajęciach. Jeżeli na zajęciach wystarczy czasu, grupy dzielą się też na role. A w sportowej – piłka. Oczywiście podzieleni na piętnastoosobowe grupy uczniowie wchodzą do ogromnej sali gimnastycznej. Jeśli jest ciepło, zajęcia mogą odbywać się na boisku szkolnym (wspaniale wyposażonym). Jedna grupa gra w siatkówkę, druga w piłkę nożną, a trzecia w ręczną. Ten uczeń, który będzie się wyróżniał w grze (jeden w każdej grupie) oczywiście dostaje CUKIERKA. Na następnych zajęciach grupy zamieniają się piłkami, tzn. grupa grająca w siatkówkę gra w piłkę nożną, grupa grająca w piłkę nożną gra w piłkę ręczną, a grupa grająca w piłkę ręczną gra w siatkówkę – to tylko wydaje się skomplikowane.

SYSTEM OCENIANIA: Za zwycięstwo na określonych zajęciach, jak już prawdopodobnie dało się zauważyć, dostaje się CUKIERKA. Poza tym uczniowie będą otrzymywać punkty – za samodzielność - PS (Punkty Samodzielności), za poczynione postępy - PP (Punkty Postępu), a za błędy będą BP – Błędne Punkty. Na koniec roku szkolnego dodaje się PS do PP i od ich sumy odejmuje się wszystkie BP. Osoba, która po wykonaniu tego działania będzie mieć najwięcej Punktów Głównych (PS+PP-BP) zostaje studentem roku i otrzymuje nagrodę w postaci… A to zależy, w której znajduje się grupie. Uczeń z grupy artystycznej otrzyma wartościową sztalugę i komplet przyborów malarskich bądź instrument, na którym gra. Student grupy ścisłej otrzyma mikroskop i zestaw do robienia doświadczeń, humanista dostanie książki, które chciałby przeczytać, a sportowiec otrzyma strój i profesjonalne buty.

EVENT: Jeżeli odbędzie się jakieś święto (np. Prima Aprilis, Święto niepodległości, Wielkanoc, Boże Narodzenie), na kilka dni przed nim odbędzie się WYDARZENIE. Każda grupa będzie miała do wykonania określone zadania, a osoba, która zrobi to najlepiej otrzyma 100 punktów postępu, 25 punków samodzielności i PACZKĘ CUKIERKÓW!!! Warto! To nie musi być szczególne ważne święto. Powinno odbywać się mniej więcej raz w miesiącu. Przykładowo Wielkanoc. Scenariusz dla grupy artystycznej (pierwsza z brzegu). Zadanie pierwsze: Zajączek odwiedza naszą Polskę. Ułóż układ do muzyki klasycznej, aby go uczcić. Zadanie drugie: zaśpiewaj Wielkanocną piosenkę, aby zajączek miał siły schować prezenty. Zadanie trzecie: Znajdź na boisku ukryte prezenty. W miarę wieku zadania robią się coraz trudniejsze i jest ich coraz więcej. Oczywiście im trudniejsze zadanie, tym większa nagroda - sprawiedliwość musi być.

« poprzednie  |   Galeria prac   |  następne »

Komentarze użytkowników

avatar

Autor: grzegorz_jedrzejczak , wysłano: 26.11.2011, 14:19

Spoko praca łap punkcik! ;)

avatar

Autor: zuzia_palion , wysłano: 25.11.2011, 19:30

Bardzo dogłębnie wszystko opisałaś, twój system oceniania jest bardzo pomysłowy. Super event myślę, że wszyscy chętnie wzięliby udział, ja w szczególności. Bo kto nie lubi takich zadań? ;)

avatar

Autor: monika_skowronska , wysłano: 25.11.2011, 15:03

bardzo długie i fajne

avatar

Autor: oliwia_prusek , wysłano: 22.11.2011, 22:00

Długie , wnikliwe i świetne !!!!!!