Konkurs edukacyjny "Szkoła Talentów" - etap 2

Strona główna » Konkurs edukacyjny "Szkoła Talentów" - etap 2

Semko Stachura

ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE TALENTY: 1. „Bądź jak Miodek” - zajęcia (warsztaty), na których będzie rozwijana umiejętność poprawnego mówienia oraz kulturalnego wysławiania się. Zajęcia poprowadzi jeden z profesorów Uniwersytetu Śląskiego wykładający na filologii polskiej (gościnnie jedne z zajęć poprowadzi sam profesor J. Miodek). 2. „Stylowa ortografia” - na tych zajęciach uczniowie opanują główne zasady ortografii i interpunkcji oraz będą ćwiczyć poprawne pisanie. Osobą prowadzącą będzie zwycięzca ogólnopolskiego konkursu ortografii oraz dziennikarz prasowy jednej ze znanych gazet. 3. „Szedł Sasza suchą szosą, czyli mów wyraźnie” - na zajęciach uczniowie dowiedzą się jak mówić płynnie i wyraźnie oraz dbać o swój głos. Prowadzącym będzie logopeda z wieloletnim doświadczeniem. 4. „Znani opowiadają i swoją pracę w mediach przybliżają” - interaktywne wykłady na temat pracy w telewizji, radiu, gazecie itp. Każde zajęcia poprowadzi inna ciekawa, znana i lubiana osoba związana ze środkami masowego przekazu. 5. „Kałamarz i pióro” - na zajęciach uczniowie w 4-5-osobowych grupach będą tworzyć swoją gazetę od podstaw. Sami zaprojektują wygląd, wymyślą temat przewodni oraz napiszą artykuły. Do wyboru będą też zajęcia na temat audycji w radiu lub tworzenia programów telewizyjnych. Prowadzącymi będą osoby pracujące w tych mediach.

PRZEBIEG ZAJĘĆ: Zajęcia będą odbywały się w grupach, do których będą należały osoby zainteresowane danym warsztatem, tematyką zajęć itp.

Przebieg zajęć z cyklu: „Szedł Sasza suchą szosą, czyli mów wyraźnie”

Uczniowie uczestniczący w zajęciach zostają podzieleni na mniejsze grupy. Każda z grup otrzymuje 3 rozsypanki wyrazowe, z których układa tzw. łamańce językowe (np. Cesarz często czesze cesarzową). Następnie każda z grup przedstawia pozostałym swoje zdania w formie kalamburów, bez używania słów. Grupa, która odgadnie zdanie dostaje punkt. Później zdobyte punkty zostają dopisane do ogólnej puli danej osoby. Na koniec wszyscy wspólnie wypowiadają bezbłędnie dane zdania.

SYSTEM OCENIANIA: Najlepszy pomysłem na mobilizowanie uczniów do pracy byłby brak systemu oceniania. Uczniowie nie stresowaliby się tak bardzo na zajęciach. Jednak po dłuższym czasie mogłoby dojść do sytuacji,że nikt by nic nie robił i dlatego w mojej szkole zastosuję system punktacji za osiągnięcia.

  • System punktowy- 50 punktów- każdy ma tyle na początku.
  • Uczniowie zbierają punkty. Dostają je za samodzielność w pracy, postępy w nauce, napisane artykuły, wykonane projekty.
  • Z uzyskiwanej sumy odejmowane będą punkty za popełniane błędy, niską aktywność podczas zajęć.
  • Osoby z najwyższą liczbą punktów będą miały możliwość pisania artykułów przez wakacje do jednej ze znanych gazet, stworzenie jednego własnego programu, który będzie wyemitowany w telewizji lub radiu.

EVENT: „NIECH TAM LEJE, NIECH TAM WIEJE,
JA SIĘ BAWIĘ, JA SIĘ ŚMIEJĘ
CZYLI
JESIEŃ NIE MUSI BYĆ NUDNA”

Impreza będzie miała miejsce w Szkole Dziennikarstwa Młodzieżowego na przełomie listopada i grudnia. Jej celem jest uniemożliwienie zapadnięcia w sen zimowy uczniów.
Uczniowie przygotowują dla rodziców, uczniów innych szkół oraz zaproszonych gości skecze, piosenki oraz konkursy dotyczące życia w Szkole Dziennikarstwa. Warunkiem, aby wystąpić na scenie, jest bardzo humorystyczne podejście do tematu. Uczniowie przedstawiają także swoje dotychczasowe osiągnięcia. Własnoręcznie zrobiony i przygotowany przez słuchaczy szkoły poczęstunek umili pobyt wszystkim przybyłym na to wydarzenie. Gośćmi specjalnymi będą Kamil Durczok oraz kabaret Rak. Dla osób najbardziej zaangażowanych i pomysłowych przewidziana jest nagroda- wyjazd do stacji telewizyjnej, redakcji pisma i rozgłośni radiowej.

« poprzednie  |   Galeria prac   |  następne »

Komentarze użytkowników

avatar

Autor: maria_nokul , wysłano: 27.11.2011, 18:39

nie wiem czy gimnazjalistom chciałoby się uczyć ortografi przecież takich rzeczy uczy się w podstawówce ja na miejscu uczniów nie wybrałaby się do tej szkoły.

avatar

Autor: natalia_zon , wysłano: 27.11.2011, 16:38

ciekawa praca, chętnie bymm się zapisała do twojej szkoły punkcik dla ciebie, zapraszam do obejrzenia i ocenienie mojej pracy :)

avatar

Autor: zuzia_palion , wysłano: 25.11.2011, 19:39

Semko, ty posiadasz prawdziwe zdolności dyplomatyczne! Podoba mi się, że mile tłumaczysz i odpowiadasz na negatywne komentarze. Masz do tego bardzo dojrzałe podejście i potrafisz obronic swoje racje. ;) za pracę ogólnie 3 punkty! :)

avatar

Autor: semko_stachura1 , wysłano: 25.11.2011, 17:43

Tak Angeliko, jestem z Tychów. Cieszę się Anastazjo, że znalazłaś coś dla siebie w mojej szkole, na Twoich zajęciach też by mi się nie nudziło. Ja również redaguję gazetkę w mojej szkole kolejny już rok i stąd właśnie taki profil mojej szkoły.Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za głosy.;D

avatar

Autor: monika_skowronska , wysłano: 25.11.2011, 14:48

bardzo fajny jest system oceniania serdecznie zapraszam do mojej pracy

avatar

Autor: anastazja_jankiewicz , wysłano: 25.11.2011, 14:00

Głosik dla Ciebie. Piszę do gazetki szkolnej i w Twojej szkole mogłabym doskonalić swoje umiejętności. Aha, dziękuję za opinię.

avatar

Autor: angelika_malerczyk , wysłano: 24.11.2011, 20:52

semko, jesteś z tychów?

avatar

Autor: katarzyna_buczak , wysłano: 24.11.2011, 19:09

Ciekawa praca 3 punkciki dla ciebie:) zapraszam do mojej pracy Kasia

avatar

Autor: semko_stachura1 , wysłano: 24.11.2011, 17:48

Olu,bardzo się cieszę, że jest ktoś komu moja szkoła nie podoba się- nie każdemu musi. Jednak żle, że nie przeczytałaś w jakim kierunku ma rozwijać słuchaczy. Cieszyłbym się gdyby do mojej szkoły chodzili bezrobotni, pewnie znaleźliby po niej pracę.Co daje nauka ortografii? Gdybyś nie uczyła się ortografii pewnie ten komentarz napisałabyś z błędami- więcej przykładów nie będę wymieniał. Chciałbym wiedzieć tyle o języku polskim, co profesor Jan Miodek. Przeczytaj jeszcze raz I i II etap, a zobaczysz,że nie tylko ortografia króluje w mojej szkole. Pozdrawiam i dziękuję za komentarz droga Olu. :)

avatar

Autor: ana_jakovljevic1 , wysłano: 24.11.2011, 13:55

fajne

avatar

Autor: ola_janiak, wysłano: 23.11.2011, 21:16

Strasznie nudne zajęcia. Kto chce być jak Miodek. Co daje nauka ortografii. Chyba dobre dla bezrobotnych. Nic nie uczy. Nuda!!! Nuda!!! Nuda!!!

avatar

Autor: oliwia_prusek , wysłano: 22.11.2011, 21:53

Bardzo ładne . Dosłownie profesjonalne . Zapraszam cię Semku do podziwiania mojej pracy . Punkcik dla ciebie :) .

avatar

Autor: joanna_radola , wysłano: 22.11.2011, 20:59

Podziwiam, bo streściłeś tyle, a tak mało ci wyszło tekstu - u mnie jest tego chyba ze dwa razy więcej:) Jeśli ci się chce, możesz zobaczyć. Punkcik oczywiście ode mnie

avatar

Autor: zuzia_palion , wysłano: 22.11.2011, 18:42

Bardzo ładnie to napisałeś ;) zrozumiale i profesjonalnie - Zuzia :) Zobacz i skomentuj moją pracę. Jeśli ci przypadnie do gustu - zagłosuj ;D

avatar

Autor: semko_stachura1 , wysłano: 22.11.2011, 18:06

Dziękuje za oddane tak szybko głosy. Im większa ich liczba tym moja większa ochota na jeszcze lepszą pracę w etapie III:)

avatar

Autor: magdalena_k , wysłano: 22.11.2011, 17:57

Bardzo podoba mi się propozycja zajęć z profesorem Miodkiem ;) Przyznam szczerze, że są to lekcje z mistrzem polszczyzny co jeszcze bardziej powinno nakłaniać do uczestnictwa w nich ;) A propozycja zajęć „Szedł Sasza suchą szosą, czyli mów wyraźnie” może być nie tylko nauką poprawnego mówienia ale i także świetną zabawą pełną śmiechu ;D A takie umiejętności przydadzą się w dalszej karierze redaktora radiowego czy w karierze teatralnej. Jak zawsze praca świetna staram się zbierać dla Ciebie jak najbardziej zasłużone głosy ;)

avatar

Autor: msciwoj_s , wysłano: 22.11.2011, 17:56

Bardzo ciekawe zajęcia i system oceniania zachęcający uczniów do pracy. Podobają mi się takie zajęcia ☺